Μπορεί με τα χρόνια να αλλάξουμε συνήθειες, όμως οι ανάγκες για μια ισορροπημένη διατροφή παραμένουν οι ίδιες είτε είμαστε 25 είτε 65.

Στις ηλικίες 20 με 40 

Μεταξύ 20 και 40 οι άνθρωποι έχουν πολλά στο μυαλό τους: έρωτες, πάθη, δουλειές που δεν τους αφήνουν να ησυχάσουν, άρα και να ασχοληθούν σοβαρά με τη διατροφή τους. Τρώνε αλμυρά και επεξεργασμένα τρόφιμα (αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης αρτηριακής πίεσης), δεν προσλαμβάνουν πολλές φυτικές ίνες.  

Κι όμως, γνωρίζοντας πως τα οστά μας συνεχίζουν να αναπτύσσονται μέχρι τα 30 μας και πως αν μας λείψει το ασβέστιο, ενδέχεται αργότερα να εμφανίσουμε οστεοπόρωση, θα έπρεπε να δώσουμε προσοχή σε μερικά σημεία. Όπως, σε ένα καλό πρωινό πλούσιο σε φυτικές ίνες για να αποφύγουμε στο μέλλον την εκκολπωματική νόσο.

maxresdefault

Όσο περνούν τα χρόνια είναι απαραίτητο να προσθέτουμε στη ζωή μας την άσκηση και τον σίδηρο

Στις ηλικίες μεταξύ 40 και 50 ετών

Όσο περνούν τα χρόνια είναι απαραίτητο να προσθέτουμε στη ζωή μας την άσκηση και τον σίδηρο (η έλλειψή του μας αφήνει μια αίσθηση κούρασης). Μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά προστατεύει τον οργανισμό από τις καρδιακές παθήσεις, τον καταρράκτη, κάποιες μορφές καρκίνου και τη νόσο Alzheimer.

Μετά τα 40 το σώμα καίει πιο αργά θερμίδες, αλλά το πρόβλημα εστιάζεται κυρίως στην έλλειψη άσκησης. Πολλοί σε αυτές τις ηλικίες παίρνουν πολλά κιλά, σε βαθμό να είναι πιο εκτεθειμένοι απέναντι στις καρδιακές παθήσεις, την οστεοαρθρίτιδα και τον διαβήτη.

Στις ηλικίες μεταξύ 50 και 60 ετών

Η λύση γι” αυτές τις ηλικίες, απέναντι σε προβλήματα όπως ψηλή πίεση, χοληστερόλη και διαβήτης τύπου 2, είναι οι δίαιτες χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη(πρέπει να τρώμε φρούτα και λαχανικά) αλλά και η άσκηση. Υπάρχει όμως και η οστεοπόρωση και τα εύθραυστα οστά που οφείλονται στην απώλεια ασβεστίου που οδηγεί στη μείωση των επιπέδων οιστρογόνων (που συνοδεύει την εμμηνόπαυση στις γυναίκες), αλλά και οι πόνοι στις αρθρώσεις. Γι” αυτό είναι απαραίτητη μια διατροφή πλούσια σε ασβέστιο και χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και πιθανώς η λήψη ενός συμπληρώματος γλυκοζαμίνης σε συνδυασμό με χονδροϊτίνη.

older-people-comp

Σε αυτή την ηλικιακή ομάδα το σώμα απορροφά δύσκολα τις βιταμίνες και τα μέταλλα

Στις ηλικίες μεταξύ 50 και 60 ετών

Σε αυτή την ηλικιακή ομάδα το σώμα απορροφά δύσκολα τις βιταμίνες και τα μέταλλα (χρειαζόμαστε απαραιτήτως βιταμίνη Β12, ασβέστιο και βιταμίνη D), γεγονός που εντείνεται όταν γίνεται χρόνια χρήση φαρμάκων, που σημαίνει πως αυτό έχει ανάγκη από σωστή, υγιεινή διατροφή.

Μια πλούσια σε φυτικές ίνες διατροφή, άφθονο νερό, ορισμένα γιαούρτια με προβιοτικά μπορούν να προσφέρουν ανακούφιση από προβλήματα όπως η δυσκοιλιότητα, οι αιμορροΐδες και η εκκολπωματική νόσος.

Τέλος, εξαιτίας της μείωσης της οξύτητας των αισθήσεών μας δεν πρέπει να αυξάνουμε τη χρήση αλατιού, αλλά να το αντικαθιστούμε με μπαχαρικά, σκόρδο, χυμό λεμονιού ή αρωματικό ξύδι.

Όλα τα φρούτα έχουν να προσφέρουν και κάτι σημαντικό στον οργανισμό, αλλά ο «εξωτικός» ανανάς ξεχωρίζει καθώς είναι ιδιαίτερος, εμπεριέχει πολλά θρεπτικά συστατικά και ιχνοστοιχεία και στον οργανισμό προσφέρει μια τεράστια αντιφλεγμονώδη «ομπρέλα».

Με καταγωγή από τη Λατινική Αμερική, ο ανανάς έχει μια ιδιαίτερη γλυκόξινη γεύση και εκτός από τις διάφορες μορφές υπό τις οποίες μπορούμε να τον βρούμε στην αγορά, χρησιμοποιείται πολύ συχνά σε διάφορες εναλλακτικές θεραπείες και σε μάσκες ομορφιάς, εξαιτίας των ενζύμων που περιέχει, που βοηθούν στην ενυδάτωση του δέρματος.

Από 100 γρ. ανανά μπορούμε να πάρουμε:

  • Ενέργεια: 52 θερμίδες
  • Πρωτεΐνες: 0,4 g
  • Λιπαρά: 0.2 g
  • Φώσφορος: 11 mg
  • Σίδηρος: 0,3 mg
  • Βιταμίνη A: 130 IU
  • Fiber: 0,4 g
  • Ασβέστιο: 16 mg
  • Βιταμίνη C: 24 mg
  • Υδατάνθρακες: 13.7 g
  • Βιταμίνη B1: 0,08 mg
  • Water: 85,3 g

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο «Der Pharma Chemica»το 2010, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ένα μίγμα με ακατέργαστο χυμό ανανά, πιπέρι, αλάτι και μέλι που έδιναν καθημερινά σε ασθενείς που έπασχαν από φυματίωση, βοήθησε ώστε να διαλυθούν οι βλέννες στους πνεύμονές τους.

1

Ο ανανάς είναι ένας τεράστιος λιποδιαλύτης και χρησιμοποιείται πάρα πολύ συχνά σε δίαιτες που καίνε το περιττό λίπος

 Ο ανανάς προλαμβάνει πολλές άσχημες καταστάσεις, θεραπεύει δυσλειτουργίες και θωρακίζει την ανθρώπινη υγεία:

  • Νικά την υπέρταση
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
  • Βελτιώνει τη σεξουαλική υγεία
  • Ενυδατώνει το δέρμα
  • Διατηρεί την ελαστικότητα του δέρματος
  • Προστατεύει από την ουλίτιδα
  • Δρα κατά της δυσκοιλιότητας
  • Βοηθάει στην πέψη
  • Έχει αντιοξειδωτική δράση
  • Προστατεύει την όραση
  • Συμβάλει στην απώλεια βάρους
  • Καίει το περιττό λίπος
  • Έχει αντικαρκινική δράση
  • Δυναμώνει τα οστά
  • Καταπολεμά το βήχα
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Από όλα όσα προσφέρει ο ανανάς, μπορεί να καταλάβει κάποιος ότι πρόκειται πράγματα για ένα φρούτο «διαμάντι», που πρέπει όλοι να το συμπεριλάβουμε στη διατροφή μας.

Επίσης, αποτελεί ένα θαυμάσιο λιποδιαλύτη και συχνά χρησιμοποιείται σε πολλές δίαιτες που θέλουν να κάψουν το περιττό λίπος.

Προσοχή, όμως, στην υπερκατανάλωσή του, καθώς η βρομελίνη που περιέχει μπορεί να προκαλέσει εμετούς, ναυτία και διάρροια.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ποτέ ένα άρθρο για τη διατροφή ή την υγεία δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον διατροφόγο ή τον γιατρό.

HOLISTIC FITNESS TEAM

Είναι λίγο πολύ γνωστό το τι πρέπει να τρώμε, τι θρεπτικά συστατικά πρέπει να προσλαμβάνουμε και από πού. Είναι καλό όμως να έχουμε πάντα στο μυαλό μας τη «γενική εικόνα». Να μην λησμονούμε κάποιες συγκεκριμένες συμβουλές, που μας προτρέπουν να καταναλώνουμε τις απαραίτητες ουσίες και να αποφεύγουμε συμπτώματα τοξικότητας.  

Η σωστή και ισσοροπημένη διατροφή, δηλαδή η καθημερινήΛΗΨΗθρεπτικών συστατικών και θρεπτικών ουσιών μέσω της τροφής, είναι η βάση για να έχουμε μια υγιεινή ζωή. Με τη διατροφή ο οργανισμός μας παίρνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζεται, ώστε να αναπτυχθεί σωστά, να αποκτήσει ενέργεια, να «θωρακίσει» το ανοσοποιητικό σύστημα και γενικότερα να συμβάλει στη διατήρηση της υγείας.

Άλλωστε, είναι γνωστό ότι καταστάσεις όπως η παχυσαρκία, η υπέρταση, οι καρδιαγγειακές παθήσεις, ορισμένα είδη καρκίνου, καθώς και πολλές παθήσεις του γαστρεντερικού συστήματος οφείλονται στην κακή διατροφή. Και λέγοντας «κακή διατροφή» εννοούμε τηΛΗΨΗ υπερβολικής ποσότητας και κακής ποιότητας φαγητού, τα γεύματα σε άτακτα χρονικά διαστήματα και τον αποκλεισμό από το καθημερινό μας διαιτολόγιο μιας ομάδας ή ομάδων τροφών.

Με τη διατροφή μας θα πρέπει να λαμβάνουμε καθημερινά συγκεκριμένες ποσότητες πρωτεϊνών, λιπαρών οξέων, υδατανθράκων, βιταμινών, ανόργανων ουσιών και ιχνοστοιχείων.

i-mesogeiaki-diatrofi-paei-xarbarnt.w_l

Η μεσογειακή διατροφή είναι η πλέον αποδεκτή από όλους σχεδόν τους διαιτολόγους-διατροφολόγους

 

Η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα κάθε απαραίτητης ουσίας εξαρτάται, μεταξύ άλλων, και από το φύλο, την ηλικία, το επάγγελμα, την κατάσταση του οργανισμού (π.χ. εγκυμοσύνη, πρωταθλητισμός, ασθένειες κ.λπ.). Σε όλες τις περιπτώσεις, πάντως, απαραίτητα είναι η καθημερινή λήψη πρωινού, φρέσκων λαχανικών και φρούτων εποχής, η κατανάλωση οσπρίων, λαδερών και ψαριών, γαλακτοκομικών, δημητριακών και των παραγώγων τους, η χρήση του ελαιόλαδου και των φυτικών ελαίων γενικότερα καθώς και η κατανάλωση αρκετής ποσότητας νερού ημερησίως.

Αντίθετα, θα πρέπει να αποφεύγονται τα αεριούχα αναψυκτικά, τα οινοπνευματώδη ποτά, η ζάχαρη και όλα τα προϊόντα που την περιέχουν, τα ζωικά λίπη, το μαγείρεμα στο τηγάνι, τα πολλά και μεγάλα γεύματα, η κατανάλωση ενός γεύματος την ημέρα.

Αξίζει να τονίσουμε πως η μεσογειακή διατροφή είναι η πλέον αποδεκτή από όλους σχεδόν τους διαιτολόγους-διατροφολόγους και είναι αυτή η οποία ενδείκνυται στις περισσότερες περιπτώσεις. Ακόμη, πως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως η κατανάλωση μεγάλης ή ακόμη και μειωμένης ποσότητας τροφίμων συμβάλει στην εμφάνιση σοβαρών προβλημάτων στην υγεία μας, καθώς προκαλούνται στην πρώτη περίπτωση πίεση, καρδιοπάθειες κ.λπ. και στη δεύτερη περίπτωση αυξημένη ευαισθησία σε λοιμώξεις, κατάθλιψη, αφυδάτωση, αδυναμία των μυών, κούραση κ.λπ.

Τέλος, οφείλουμε να επισημάνουμε πως δεν υπάρχουν «μυστικά» ή «μαγικές» συμβουλές για να μπορέσει κάποιος να προσλάβει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και να αποφύγει τα συμπτώματα τοξικότητας. Αρκούν η γνώση, η υιοθέτηση ενός συγκεκριμένου καθημερινού διαιτολογίου -πάντα με βάση τις ανάγκες του κάθε ανθρώπου-, μα πάνω απ” όλα να μην υπάρχει ταύτιση ή συσχέτιση του φαγητού, ανάλογα με τη συναισθηματική μας κατάσταση (είτε είμαστε χαρούμενοι είτε λυπημένοι ή αγχωμένοι).

 

 

Οι πονοκέφαλοι ταλαιπωρούν εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Παρακάτω θα βρείτε τα πιο συχνά είδη πονοκεφάλων, αλλά και τις τροφές που βοηθούν στην πρόληψη, ακόμη και τη θεραπεία τους σε περίπτωση που σχετίζονται με τη διατροφή. Στη Φυσικοπαθητική Ιατρική διερευνώντας το πρόβλημα των πονοκεφάλων, το πιο προσιτό μέρος για να ξεκινήσουμε είναι η διατροφή. 

της Ματίνας Χρονοπούλου, Dr Φυσικοπαθητικής διατροφολογίας

Read more...

Τι θα μπορούσε να συμβάλλει με τον πιο

«Καθώς γερνάμε, ο εγκέφαλός μας συρρικνώνεται και

Δεν είναι απλώς «ακατάλληλα τρόφημα», αλλά

Νέα εξέταση εντοπίζει το γονίδιο της παχυσαρκίας.

Ο θυμός είναι ένα υγιές συναίσθημα που αρκετές

Κλαίει, πεισμώνει, φωνάζει… Πόσες φορές όλοι οι

Λίγα χρόνια πριν, η κόρη της Αμερικανής

Ενδεχομένως, στο άκουσμα των λέξεων «όρια» και

Μια νέα μη επεμβατική τεχνική, παρουσιάστηκε στο

Μετά από μια σειρά πλαστικών επεμβάσεων και

Με επιτυχία και με τα βλέμματα στραμμένα προς

Το θέμα είναι ό,τι κάνουμε, να το κάνουμε επειδή

  • Prev
  • Sponsored Section
Scroll to top